با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ ایجاد فضای الکترونیک یادگیری با راه اندازی شبکه ملی مدارس
زیارت عاشورا
ایجاد فضای الکترونیک یادگیری با راه اندازی شبکه ملی مدارس
به گزارش خبرگزاری فرهنگیان ، محمدحسین سلیمی جهرمی امروز در چهل‌ویکمین مجمع مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه کشور با وظایف متنوع و گوناگون مخاطبان مختلفی دارد که به عنوان دستگاه پیشرو و از پیشگامان استفاده از فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

وی افزود: در آموزش و پرورش از سال ۱۳۷۰ و همزمان با اجرای نظام جدید متوسطه(نیم سالی واحدی) فناوری اطلاعات وارد حیطه آموزش وپرورش شد و از سال ۷۱ در حوزه آموزش از این تکنولوژی استفاده از سال ۷۲ به بعد در حیطه پرسنلی از تکنولوژی تحت «داس» و آفلاین استفاده شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول ۲۳ سال گذشته فعالیت‌های آموزش و پرورش متناسب با تکنولوژی رشد کرده است و از سال ۸۴ به بعد که وارد فضاهای جدی‌تر دولت الکترونیک شدیم آموزش و پرورش اقدام به تدوین سند توسعه «فاوا» کرد.

سلیمی جهرمی با اشاره به سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش، عنوان کرد: اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی و سند توسعه فاوا به عنوان سه سند مهم فناوری در آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

وی در خصوص نگاه کلان توسعه فناوری در آموزش و پرورش، گفت: باید در ۵ حوزه زیرساخت، محتوا، آموزش دانش‌آموزان، مدیریت آموزش و پرورش و فرآیندهای اجرایی به توسعه فناوری توج کنیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ایجاد شبکه ملی مدارس(رشد) یک فضای الکرونیک یاددهی و یادگیری را ایجاد کرد که در آن می‌توان به متون الکترونیک کتاب‌های درسی، نرم افزارهای آموزشی چند رسانه‌ای، انجمن‌های گفتگو، پایگاه‌های مدارس و دانشگاه‌ها دست یافت.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 13:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |